‘El temps circular: noves maneres de narrar l’experiència. La dramatúrgia acumulativa de La Conquesta del Pol Sud’ va ser publicat a la revista acadèmica Artnodes. L’article examina de manera crítica la temporalitat pròpia de la narració capitalista occidental. Aquesta temporalitat es caracteritza per l’oposició entre passat, present i futur. Heidegger la va anomenar «temps vulgar»: lineal, unívoc, segmentat, veloç i accelerat.
En tant que éssers simbòlics, conformats individualment i col·lectiva per narracions, trobem cabdal proposar una temporalitat alternativa. En part d’inspiració oriental, en part provinent de la filosofia i la crítica de la cultura. Aquesta nova temporalitat entén el temps com un procés circular. Així, ens dota de nous recursos per narrar l’experiència i generar imaginaris. També per construir-nos des de l’empatia, l’alteritat o la transcendència en les nostres comunitats.
En una segona part, l’article esdevé un estudi del cas exemplar. Presentem una anàlisi del mètode de treball de La Conquesta del Pol Sud. Concretament, estudiem la trilogia Nadia/Claudia/Raphaëlle, feta des de la discussió conceptual prèvia. D’aquesta manera, analitzem els seus muntatges i hi mantenim diverses entrevistes. Finalment, la proposta es desplega en tres plecs: com percebem el temps, com narrem l’experiència i com fem servir el llenguatge.